Megérinteni egy nőt – részlet az új regényből a kulter.hu-n

“Fogalmam sincs, hogyan lehet megszólítani egy férfit, akinek a nevét is én teremtettem, nem ismerem, csak érzem, erősen érzem a jelenlétét, mint a koncerten a kezed a kezemben, ahol megszűnt az idő, mert úgy ültem ott, mint akit egy ponton összeforrasztottak a másik felemmel, nem éreztem semmit, csak a létet, ahogy van, és áramlik két tenyérbe rejtve, mintha a titkos vonalak mégis élnének, mintha lenne kapcsolódás, határ a határhoz, egymás mellett haladás és figyelem, nem szerelem, mert a szerelem olyan báva és ostoba vakság, és te azt mondtad, a szerelem már megvolt, hát akkor riadtan kérdezem, mi ez, mi ez a teremtettség, ez az állandó jelen, a vonzó idegenség. Rámutatsz arra, hogy aki van, az nem cél, hanem csupán társ lehet, milyen szép is a nyelv, a sok határozóból bármit választhatsz, de értelmes mondat, a számodra értékes mondandóval csak egyetlen szerkezetben működik.

Sok is egy életre ennyi érzés, szívbéli osztottság, nem lehet sem sürgetni, sem kapkodni, de közben ma felmerült bennem, vajon én készen állok-e bármire, akkor vettem elő az albumokat is, nekiestem, kidobáltam, kiválogattam, kisúroltam és letöröltem mindent. Rend van, Asha, és ebben benne vagy te is, csak az öröm jusson belőle, hogy van valaki, aki miattad is rendezi el a könyveket, sorokat, úgy vágja az édesköményt és a narancsot, hogy közben rád is gondol, vajon szereted-e, mert főzne neked, és közben tudja, bár olykor megijeszti, de pontosan tudja, hogy mindennek saját ideje van, felérni egy hegyre, közben nem fordulni vissza, az az igazi cél, feljutni a saját csúcsra, nevezd ezt bárminek, de igen, a tudat, hogy van, lehetséges mellettem egy másik hegy, hogy van valaki, aki szintúgy felfelé tart, biztosítókötél nélkül önmaga mélységei felé, az az igazi szabadság.”

http://kulter.hu/2015/09/csobanka-zsuzsa-emese-regenyreszlete-2/

1414975_820116661337946_1565946544_o

Kategória: Egyéb | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

