Nálad holnap

2014-07-13 17.52.27
A templomfalra dől, és visszaszámol.

Kivont reggelek, ébredés, ismerős fejforma,

a kávé némán folyik az abroszon.

Minden harangra tud jobbat,

ez itt a tenger, az pedig a szél,

én az esőt is beleszövöm,

hátha nem hullik ki minden,

miközben hátrál.

 

Álmomban volt még egy szoba a lakásban,

ez az első reggel,

a testekben ingó tapogatózás,

mint boldog, riadt állatok,

a fejemben csupa visszafojtott szó.

Húsvét lehetett, mert csönd volt,

a harangok Rómába mentek,

kegyelmes szív, meg ne fulladj hiába.

 

A test forgott, mint az éjfél,

a hátán ladikként a ringatózó testem,

belefeledkeztem, lehetnél a tenger.

Öblögetni, kotyogni, vagy csak állni benne hosszan,

mint az a férfi felgyűrt nadrágkorccal, emlékszel,

a folyóban. Néztem a bokáját, a lábfejét,

visszafordult, mögénk került a szél és a tenger,

nézem a bokádat, a lábfejed,

 

miféle anyagból alkottak téged, ember,

hogy miközben csukott szemmel látlak,

megtanulsz a vízen járni, sós lesz a folyó,

mintha lenne eső, szél, de tenger is,

nem csak egy álom, szépízű, karikázó reggel,

kivont kockakő a talpad alatti domboldalon.

Na, nézd, mennyi botlókő a földön,

 

a világ végén nem számít semmire az ember,

túlpart, szárazföld és ezeréves fák,

a falon, amin az éjjeli tévé fénye táncolt,

eszembe jutott a víz és a lábad, amibe a folyó kóstolt,

úgyis minden csupán csak szó lesz,

kivont reggel, tűnékeny szépség. Visszaaludtam.

Akkor reggel én órákon át néztem magamban a kezed,

láttam fonnyadni, mint a tengert,

mintha lenne szemed, ami engem néz, bennem öregedik meg,

és visszaszámol, ha szót keres rá, elakad folyton. Mindig.

2014-07-13 17.51.36
Capuchos, 2014.

Kategória: Egyéb | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

