Zeitfenster

A kirakat előtt állok, Anka még 10 évet fog élni, mire elfelejtem ezt a csillogást.  Akkor még nem tudok semmit az időrésekről, csak valami gyanú van bennem az ürességgel kapcsolatban, hogy ennek a két dolognak köze van egymáshoz. Kiforgatom magamból a kérdést, bemegyek a boltba, rákérdezek, mi csillog olyan eszméletlenül. Az eladó fenntartásokkal méreget, sem a korom, sem a kérdés nem világos neki. Mostmár tudom, fáradt és nyűgös is, talán épp menstruál, vagy pont, hogy már nem. Aki bejön, az ért ahhoz, amit kérni fog. Hát én szeretnék érteni, elhallgatom, de ebben kellene, hogy segítsen. Anka halála után 10 évvel megyek majd le a lépcsőn, abba a boltba, ahova cikkszámokkal készülök, és előre eldöntöttem, nem fognak zavarba hozni. Két férfi áll a pultnál, méregetnek, mennyire vagyok dörzsölt, jártam-e már náluk, vagy csak rossz a memóriájuk. A ruhát rendelni kell, mert csillog. Mindent mi sem tarthatunk raktáron. Vigyorgok, talán jobb lesz mindenkinek, ha valakit játszani kezdek. Kérdezik, hanyas kell, S-es vagy M-es, mondom, Nem tudom, milyen szabvány. Húzd ki magad, megnézem, mondja, jó, akkor most ez lesz, és amíg a mellemet mustrálja, kitartóan nézem a szemét, hátha zavarba jön. Tudok olyat csinálni én is, amire nem számítasz. Egyre magasabbra emelem. Végül is kuncsaft, talán megijed, ha Pisti, sokáig mereszted a faszod. Hagyd csak, nevetek, ennyi jár, ha azt akarom, jó legyen a méret. Csillog a lakk a képen, a nő viszonylag ronda, jön a délutáni váltás, a lányok csak annyit mondanak otthon, Mentem műszakba, a család többi tagja, az a sok nő, olyankor elfordítja a fejét, felcsavarják, hogy hangosabban szóljanak a délutáni hírek, mintha múlna azon bármi, miben egyeztek meg, lesz-e eső hajnalban, kell-e alkonyatkor locsolni. Majd jövök, és behúzza az ajtót maga után, az anyák várnak egy percet, ez a rítus, hátha visszafordul, ma hátha úgy dönt, abbahagyja ezt a szart, mert ez minden, csak nem élet, elmegy OKJ-zni, műkörmöt csiszol vagy takarítani fog, bánomisén. De persze megnyugszik, hogy nem jön, valakinek pénzt is kell keresni, valamiből enni kell, és inni is, de erről nem beszélnek, mert ez világos, hajnalban már úgyis alszunk mind, a legkisebb még ráér ajtót nyitni, ráér az elkenődött szemfestékhez testápolós vattát adni a legnagyobb kezébe, Mosd le, és Milyen volt, ebből egy sincs, mind olyan képtelen lenne, azt válaszolná, Jó, kösz, aztán azt, hogy Három szopás és volt egy, aki a seggembe verte, máskor Ma könnyű napom volt, kifogtam valami perverz vénembert, aki csak magának akarta kiverni, miközben nézte, hogy riszálom a seggem, néha bekiabált héberül, gondolom, az lehetett, tudod, elég sok zsidó jár hozzánk, erre figyelmeztettek még az első nap, hogy Vigyázz a faszukkal, mind nyista, akkor még persze nem értettem, csak amikor először a számba tolta a farkát, akkor furcsálltam, valami nem kóser, a Mari mondta, nyugi, ezek mind meg vannak nyesve, azt hiszik, így higénikusabb, Hát nem tudom. De ő is a csillogásra gyúr. A horgászbolt eladója már ideges rám, biztos egy vasam sincs, halat meg csak rudacskában láttam, olajban tocsogok, el kéne innen tűnni, kit érdekel az a fényes tárgy, ezer másik villantó,  ezer  másik ablak van a világon, ami a szemembe szúr, ahol be lehet majd lesni, kukkolhatok, mert a saját életem kevés lesz, mert abba kell belesűríteni most mindent, hogy egy ablak van, egy lépcsősor, és alapvetően, a számozások miatt inkább S-es. Jó, legyen, mondom, de vissza nem fogok menni érte, meghagyom másnak, szorítsa őt.

Kategória: Egyéb | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. halom szerint:

    Nekem tetszenek az írásaid, mert gondolatokat ébreszt. De hogy az miért jó?

Vélemény, hozzászólás?

